צבי יחזקאלי: "אין טעם בחיסול סינואר ללא צעדים נוספים"

אייל ראובן No Comments on צבי יחזקאלי: "אין טעם בחיסול סינואר ללא צעדים נוספים"

הפרשן לענייני ערבים צבי יחזקאלי ב'מהדורת הבוקר': "מדברים על חיסול יחיא סינואר. זה לא רק החיסול שלו, אלא מה יהיה ביום שאחרי. היינו כבר בהרבה מבצעים צבאיים. השאלה אם יהיה טיפול שורשי בחמאס"

צילום: Yonatan Sindel/Flash90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הפרשן לענייני ערבים, צבי יחזקאלי אומר בשיחה עם בצלאל קאהן במהדורת הבוקר (ראשון) כי אין טעם בחיסול מנהיג החמאס ברצועה, יחיא סינוואר אם הוא לא חלק ממהלך גדול יותר.

"הסתה היא רק ליבוי להבה שקיימת", אומר יחזקאלי בפתח השיחה. "התופעה היא שלא השלימו הם הקיום שלנו ולעיתים אנחנו שוכחים את זה כי אנחנו מקדשים את השקט ואת השגרה בכל מחיר וזה מתעתע בנו".

"כמה שנאה יכולה להיות למישהו שעבד אצל יהודים, קיבל מהם פרנסה ורצח אותם בכזו אכזריות. הם מתחנכים על זה שאין לישראל שום לגיטימציה ואתה מקבל מהם פרנסה אבל אתה יכול להרוג בהם".

לדבריו "חלק מהעולם הערבי השלים עם קיומנו, אבל הפלסטינים לא. מאז שפנינו לשלום עם הפלסטינים דווקא אז ההסתה וחוסר הלגיטימציה כלפינו הפכה להיות גדולה יותר".

יחזקאלי סיפר: "שאלתי פעם את ערפאת למה הפרת את אוסלו עם האינתיפאדה. הוא אמר לי: אתה עושה הסכם כדי לחות איתי בשלום, אני עושה הסכם כדי שלא תהיה פה. כל השאלה היא אם אנחנו מספרים לעצמנו את הסיפור האמיתי. אני אומר שאנחנו בתוך מלחמה, המדינה אומרת שזה רק גל טרור".

הוא התייחס לשיח סביב האפשרות לחיסול סינואר: "העניין הוא לא לחסל – אלא מה אתה עושה אחר כך. אם אתה פוגע רק ביחיא סינוואר ואז נכנס למקלטים זה לא יעזור כלום כי יש עוד עשרות יחיא סינווארים. כבר עשרות שנים שאין פה מהלך אמיתי שורשי אסטרטגי. כל המבצעים בעזה זה רק כיבוי שריפות".



0 תגובות